Головна  →  Новини  →  3 квітня 2017

Інформація про стан законності та заходи по її зміцненню на території Оболонського району м. Києва упродовж 2016 року

 

Стан додержання законності та боротьби зі злочинністю в Оболонському районі міста Києва за 2016 рік свідчить про те, що організаційні та практичні заходи, спрямовані на поліпшення криміногенної ситуації, які вживалися правоохоронними органами Оболонського району м. Києва у взаємодії з іншими державними органами влади у поточному році, принесли очікуваний результат. 

Так, на фоні зростання на 21,2% кількості зареєстрованих злочинів (з 12 607 до 15 274) на 45,8% більше обліковано кримінальних правопорушень (8 206 проти 5 628).

Рівень злочинності відповідає середньому по місту та становить 260 злочинів на 10 тисяч населення (середній по місту - 265).

На 16,9% більше обліковано тяжких і особливо тяжких злочинів (2 702 проти 2 311).

На 20,2% зросла кількість злочинів проти власності (з 5 383 до 6 469), у т. ч. на 21,4% - крадіжок (з 3 944 до 4 787), зокрема на 18,5% - квартирних (з 238 до 282), на 56% - грабежів (з 400 до 624), на 25% - розбоїв (з 28 до 35).

На 17,9% більше скоєно незаконних заволодінь транспортними засобами (217 проти 184).

Зросла на 2,4% кількість злочинів, пов’язаних з порушенням правил дорожнього руху (з 82 до 84), у т. ч. на 36,4% кількість ДТП зі смертельними наслідками (з 11 до 15).

Менше обліковано злочинів проти громадського порядку та моральності (36 проти 55, або -34,5%), у т. ч. фактів хуліганства (27 проти 51, або -47,1%).

Послаблено протидію незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів. Попри збільшення на 42,7%

кількості облікованих злочинів цієї категорії (з 211 до ЗОЇ), на 84,3% менше виявлено фактів збуту наркотиків (8 проти 51).

Збільшення рівня злочинності відбулося, насамперед, за рахунок вчинення злочинів майнової спрямованості, а саме: крадіжок, грабежів, шахрайств, привласнень, розтрати майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, незаконного заволодіння транспортними засобами.   Одними із причин зростання зазначених злочинів, у тому числі тяжких і особливо тяжких, є недостатня профілактична робота органів поліції, неналежний рівень обміну здобутої інформації між підрозділами поліції під час і після проведення оперативних заходів, недостатня взаємодія з органами самоврядування, вкрай низька профілактична і оперативна робота з раніше засудженими громадянами та схильними до вчинення злочинів, а також формальним підходом органів виконавчої влади району до виконання програм щодо профілактики злочинності. 

Такий стан справ, у свою чергу, пов'язаний з реформуванням системи органів поліції. Так, у підпорядкуванні начальника Оболонського УП ГУНП у м. Києві з оперативних працівників залишився лише відділ карного розшуку. Такі підрозділи як ВБНОН, ВДСБЕЗ не підпорядковані начальнику Оболонського УП ГУНП у м. Києві, що у свою чергу, відображається на стані злочинності.

Рівень розкриття злочинів становить 14,8% (23,1% у 2015 році) за даними про кримінальні правопорушення, в яких повідомлено про підозру (по місту 20,0%) та 12,3% (21,0%) - за остаточними результатами досудового розслідування (15,5% по місту).

Такий стан справ можна пояснити нед ©укомплектованістю СВ Оболонського УП ГУНП у м. Києві (майже удвічі), значною плинністю кадрів (у т.ч. кваліфікованих, з великим досвідом роботи). Це призвело до значного збільшення навантаження як на слідчих, так і на процесуальних керівників (в середньому по 330 кримінальних проваджень).

Маючи таке навантаження, ні слідчі, ні процесуальні керівники не встигають охопити належною увагою всі кримінальні провадження, навіть ті, у яких після проведення першочергових слідчих (розшукових) дій, наявні підстави для прийняття рішення в порядку ст. 284 КПК України.

Нагляд за додержанням законів органами національної поліції під час
проведення досудового розслідування

Передано до суду 2 обвинувальні акти про злочини, пов’язані з незаконною діяльністю АГЗП, 1-у сфері грального бізнесу.

Виявлено 109(107) раніше не зареєстрованих кримінальнихправопорушень, відомості про які внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань .

 Нагляд за додержанням законів органами

Державної Фіскальної служби

Здійснювалося досудове розслідування у 154 кримінальних провадженнях (проти 153 у 2015 році). Закінчено 61 проваджень, або 40% (проти 88, або 58%), з яких 22 (14) - направлено до суду з обвинувальним актом, 2 (10) - з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності та 37 (64) - закрито.

Відшкодовано 1 136 тис. грн. (2 420 тис. грн. у 2015 році), або 67% (70%) завданих злочинами збитків.

Скасовано 8(10) постанов про закриття проваджень.

У кримінальних провадженнях дано 80 (75) письмові вказівки.

Не допущено випадків закриття провадження стосовно підозрюваного, а також винесення виправдувальних вироків (аналогічно у 2015 році).

Направлено до суду обвинувальний акт за ч. 2 ст. 209 КК України.

Підтримання державного обвинувачення

За апеляційними скаргами прокурорів скасовано реабілітуючі рішення стосовно 2 осіб у кримінальних провадженнях.

Одним з найменших по місту є залишок кримінальних справ, що розглядаються за ЬСПК України 1960 року - 3, у яких жодна особа не утримується під вартою. Справи не знаходить свого вирішення в суді понад 3 роки.

Керівництво місцевої прокуратури постійно бере  участь у судовому розгляді кримінальних проваджень.

Діяльність у сфері запобігання та протидії корупції

 Складено та скеровано до суду 1 адміністративний протокол про вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією.

 Внесено 1 подання з метою виявлення причин і умов, що сприяли вчиненню корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення.

 Нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних провадженнях та інших заходів примусового характеру

 Збільшилось реагування з питань нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень відділом кримінально-виконавчої інспекції - внесено 2 акти прокурорського реагування (2015 - 4), за результатами їх розгляду до дисциплінарної відповідальності притягнуто 4 особи (2015 - 0).

 За результатами перевірок додержання вимог законодавства при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення внесено 6 актів реагування, за результатами їх розгляду до дисциплінарної відповідальності притягнуто 1 особу.

 Представництво інтересів громадян та держави в суді

 Задоволено позовів на 49,1 млн. грн., що є однією з найбільших сум серед місцевих прокуратур.

 Вирішення звернень громадян

 Упродовж 2016 року місцевою прокуратурою у вирішено 1 317 звернень громадян, з яких 4 задоволено. За належністю до інших відомств скеровано 1 120 звернень. На особистому прийомі прийнято 816 громадян.

 За вказаний період часу, прокуратурою розглянуто звернень: з питань нагляду за досудового розслідування - 1 014; з питань участі у кримінальному провадженні в суді- 22; з питань представництва інтересів громадян та держави в суді - 6; про права дітей -21; питань додержання законодавства при виконанні рішень суддів та інших органів - 5. 

Реалізація принципу гласності

 Київська місцева прокуратура №5 є на І місці за кількістю виступів у засобах .масової інформації 149. Зросла кількість наданої до прес-секретаря прокуратури міста Києва інформації для оприлюднення на офіційній WEB- сторінці відомства.

 З урахуванням викладеного, питання взаємодії місцевої прокуратури, правоохоронних органів та органів виконавчої влади щодо протидії злочинності, зміцненню законності та правопорядку потребує подальшої уваги та реалізації із проведення спільних нарад, обговореннях їх результатів, розроблення ефективного виконання скоординованих заходів.

 

За інформацією Київської місцевої прокуратури №5 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Перейти до спискуВерсiя для друку